pondělí 4. listopadu 2013

Malujeme Ježíškovi


V pátek jsem potřebovala na poštu a poprosila jsem Elišku, aby si s Jendou sedli k notebooku a vybrali něco, co by se mu líbilo na vánoce. Nějak jsem je motivovat musela, aby tam tu půlhodinu vydrželi sami.

Když jsem se vrátila, tak mi hlásili, že by chtěl hlavně "ufky" - magnetické tyčinky, deku s Peppou a plyšáka Peppu. Peppu totiž Jenda miluje.


A tak jsem mu dala pastelky a papír a šli jsme obrázek společně malovat do kuchyně.


Jenda nevěděl JAK začít, tak jsem mu podala reálné předměty, aby je obkreslil...


Na papír namaloval magnetické tyčinky a říkal, že chce hlavně fialovou, bílou, růžovou a hnědou barvu.
Nemáš to jednoduché, Ježíšku.


Stavebnice Magformers je nejoblíbenější hračkou Jendy, na tu by nezapomněl.



A pak si vybral povlečení do postele.
Má svoji malou růžovou deku, kterou miluje a tahá ji i k babičce. Tu měl ještě jako miminko v postýlce a téměř ji nesmím vyprat. Většinou ji peru tajně, aby o tom nevěděl.


A proto mě potěšilo, že si nějaké povlečení vybral. Potřebuji, aby měl něco na střídání a doteď jiné povlečení nechtěl. Vybral si povlečení s Peppou a já jsem usoudila, že bych vzala ten větší rozměr - tedy už ne na dětskou postýlku, ale na velkou postel. Jenda by ten přechod  (a změnu rozměrů deky) s Peppou mohl zvládnout.


Prasátko Peppa je nejoblíbenější postavičkou z pohádek a vlastně plyšáka zatím ještě nemá. Třeba by se mu s ním lépe usínalo.


Jeníček by chtěl povlečení s vánočním motivem i to s pirátem, tak uvidíme, co mu Ježíšek nadělí, přece jen to není levná záležitost.








Není třeba mu kupovat na vánoce spoustu věcí. Jendovi to stejně nic moc neříká. Chce to mít hlavně rychle za sebou a hračky ho stejně nezajímají.
Jeho jediným zájmem je stavebnice Magformers za sledování pohádek na DVD a muchlání s dekou...


Podle toho vypadá i výběr jeho dárků.
Zatím mi ani není jasné, kam v tom malém bytě dáme stromeček, ale ono se to časem nějak vystříbří....

12 komentářů:

  1. Mně se líbí, jak Jenda maluje, když má motivaci a ví, že to je pro Ježíška. :-))

    Myslím, že jste tu psala, že jinak se mu malovat moc nechce, snad si to pamatuju dobře. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Jenik si vybral hezke veci a tak doufam ze ho Jezisek nezklame.Jenik posledni dobou dela velke pokroky.

    OdpovědětVymazat
  3. To máš pravdu Marci, že důležitější je u dárku, aby se dotyčnému líbil a ne množství. To platí nejen u autistů. Já se vždy zamýšlím, co komu vybrat.
    Peta od mala byl velice skromný. Jeho zdravý bratr pokreslil a popsal celou stránku a Peta si přál třeba jenom knížku.
    To mu vydrželo do teď je skromný, ale dárky ostatním kupuje pěkné.
    Míša

    OdpovědětVymazat
  4. Stejne si myslim, ze kupovat tuny hracek nema smysl. Pak doma lezi, prasi se na ne, deti si s nimi ani nestihaji hrat a jsou to vesmes vyhozene penize... Navic koupit diteti vsechno, co chce, to jej sice stastnym udela, ale na moc dlouho ne.
    Myslim, ze treba povleceni je fajn darek, na Jenickuv vek si vybral celkem dospele :)
    a je super, ze kresli :)
    Amelie, fakt kloubouk dolu, vcera jsem koukala na jeho fotky, kdyz byl miminko, jak jste s nim cvicila a ty pokroky uplne ve vsem jsou markantni!:)

    OdpovědětVymazat
  5. Taky bych si přála, aby si můj syn vybral k Vánocům povlečení! No tak zkusím nějak nenápadně ponoukat, které by se mu líbilo, ale zatím si vybral tunu knížek, Ježíšek nejspíš bude muset mít větší množství nosičů a také stavebnice. Povlečení mu je očividně šumák:-)
    Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jenda muchlání s dekou miluje. Seděl tak i ve 40 tistupňovém horku - přikrytý dekou:-) A nevím, jak dalece si to vybral on. Tipuju, že spíš Eliška mu to ukázala a on souhlasil... Ale jestli to pak akceptuje, ví Bůh... Ale knihy jsou taky super dárky.

      Vymazat
    2. Jojo, knížky jsou také super, jen kdybychom je měli kam dávat, tak myslím, že za chvíli je budu dávat k sousedům. Tak jsem našla povlečení Garfield, to se mu bude líbit zcela určitě, protože toho kocoura miluje. Akorát mě docela štve ta cena:-)
      Lenka

      Vymazat
  6. Jé, Vánoce... doufám, že budete mít ty nejkouzelnější Vánoce. A Ježíšek snad bude štědrý :)

    OdpovědětVymazat
  7. Aj nase deti miluju pepu, poprve som mathiskovi kupila pepu prsiatkove dvd ked mal tak rok, mali akciu na dvd a bolo to levne, mal rad prasiatko oliviu a tak som si povedala ze mozno bude mat rad aj toto. Pepa je ale este lepsia, je jednicka. Jenda ma dobry vkus!

    OdpovědětVymazat
  8. Taky už doma řešíme Vánoce, ale tak nějak se domlouváme, co kdo by chtěl, abychom nekupovali zbytečnosti.
    Jů, prasátko Pepina, to jsem milovala! :D

    OdpovědětVymazat
  9. u nás prasátko pepina neuspěje, malá ted ulítává na rexovi a na krtečkovi. myslím tím komisaře rexe;-)
    no a na vánoce chce legokopi - to znamená kulaté lego, je to planeta s vesmírnou lodí a panáčkem z edice star wars - ne, že by ji bral ten film, ale ty planety jsou moc pěkně malované a miluje kostky, lego krade bráchovi:-)))
    jeník je fakt praktik, syn si vybral povlečení až před dvěma roky, dřív bral takovéto dárky spíše za trest. tenkrát jsem ale kupovala záclony a měly pkěné povlečení s vlky, jen je problém, že jsem vzala jen jedno a on ted brblá, když ho chci vyprat;-)
    pro malou jsem naštěstí podědila pěkná povlečeníčky, takže je spokojená vždy..
    a co chtějí holky? jaké je přání takových velkých slečen??? a co si přeješ ty amélko, krom zdraví tvých dětí???
    gábina

    OdpovědětVymazat
  10. On už vlastně nastal čas psát Ježíškovi.... To je hezké, jak Jeníček psal :-) Docela mi to chybí, kluk už teď ve dvaceti letech psát nechce :-))

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...