pondělí 9. července 2012

Cvičíme slovní zásobu


Knihy Jendu moc neberou....


Ale přesto se snažím s ním číst.


Knížka První slova se mi líbí.


Je tam hodně obrázků...


...jsou pěkně barevné a srozumitelné.



Ptám se, kde je.... medvídek, kde myška či autíčko...



...kde jsou hodiny, lodičky... nebo kde je miska...




Učím ho různá zvířátka.


Jedna stránka za jednu mini lentilku.



Pokud se ptá, tak většinou Jenda ukáže prstíkem kde co je.


Opačně to nejde. Nemůžu se zeptat: "Co to je?", protože tak mi Jenda neodpoví.


V tom případě bouchá do knihy, vyplazuje jazyk...


...nebo řve.


A tak pokračujeme tradiční metodou.
Raději ukazuji a povídám já.


....nebo čuník.


Vím, že tak toho Jenda pochytí co nejvíc.


Čísla ho fascinují.
S těmi problém není.


Pevně doufám, že ho knihy jednou začnou bavit a že si "brzy" bude číst sám.

14 komentářů:

  1. Ta knížka vypadá fakt krásně! :)

    OdpovědětVymazat
  2. To je zajímavé, že otázky nefungují i opačně, vždyť Jeníček ty věci na obrázcích dobře zná. Máš fakt svatou trpělivost a jsem přesvědčená, že právě díky ní, dělá Jeník pokroky a jednou si bude opravdu číst sám a třeba i nahlas, pro svou hodnou maminku. ;-)

    OdpovědětVymazat
  3. Amelko, to jsou opravdu krasne knizky a Jenda je sikula. Ono to neni jednoduche se soutredit. Nas Alexander je taky spise na cisla :o) Hezky tyden, Katerina

    OdpovědětVymazat
  4. Přijde mi to velmi zajímavé, že hodně autíků má v takové oblibě čísla a nejen se je velmi rychle učí, ale umí i bezvadně počítat... Kdo ví proč?

    OdpovědětVymazat
  5. To je zajímavé, že se Jeníčkovi líbí čísla. Já také ráda pracuji s čísly, proto mi nevadí matematika. Je to jedna z mála věd, která funguje naprosto přesně a hlavně se nedá obalamutit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem matematiku na základce i na gymplu měla moc ráda. Holky po mně nejsou.

      Vymazat
  6. Dlouho jsem Váš blog nenavštívila. Po dlouhé době jsem tady a zjišťuji že Jenda celkem pokročil. Jste úžasná :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. Ano, Jde dopředu, pomalu, ale jistě. A ještě nás toho spousta čeká...

      Vymazat
  7. Jenda je velikánský šikulka a já na tobě zbožňuji, že ho netlačíš do kouta, nenutíš ho přes jeho odpor. Prostě to zkusíš a když vidíš negativní reakci, tak se vracíš zpět. :-) Já dnes mladší neteř cvičila v barvičkách, jsou jí tři roky a má tak velké mezery, by mě zajímalo, co s ní celé dny její rodičové dělají (nebo spíš vůbec nedělají!!!). Jenže jsem to měla těžké, neb jí napovídala ta starší! Můra jedna! :-) A když se mi podařilo Týnku odehnat, tak to Nika vyřešila po svém, podala mi penál (říkala jsem jí barvy a aby mi podávala pastelky a za to jsem jí vždy tou pastelkou něco namalovala, ale musela říci, co je třeba žluté, nebo růžové . . .). A když jí nikdo nenašeptával, tak prostě mi podala penál a řekla mi, že tu barvičku tam nevidí, že jí asi odnesla Kika, tak říká Kristýnce - své sestře. To jí naučila jejich máma a Týnka je s oslovení Kika nešťastná.
    Koukám, že Jeníček dělá prostě úžasné pokroky a naší tříleté holčině začíná dost lenošit mozek. :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Šári, metodou pokus omyl jsem přišla na to, že "násilí" a "nucení" na Jendu neplatí...(ikdyž mi bylo některými odborníky doporučováno). Jenda se jen zabejčí a už s ním nehneš. S klidem, s trpělivostí a láskou nejdál dojdeme.

      Vymazat
  8. Náš syn dovedl souvisle číst už ve 4 letech a stejně je mu to dnes na nic. A když se nad tím zamyslím, krásná literatura mu k srdci nepřirostla a knihy v jeho pokoji nejsou vidět. V tom bude taky po matce. :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. krasna literatura: to jsou emoce, to je abstrakce, imaginace. cit a preneseny vyznam. mam syna AS: pro skolu to i precetl, ale vlastne tomu nerozumnel, mohl si z toho vzit jenom hola fakta. nemuzu rozumet citum a popisum, kdyz je sama nemam a jsou me cizi.

      matematika: to jsou fakta, tady je vec jasna. cisla jsou jednoznacna.

      urcite ma vas syn jinou silnou stranku. literatura neni pro kazdeho.
      s

      Vymazat
  9. Marci, ta knížka vypadá moc pěkně a je fajn, že takhle Jenda aspoň ukazuje...to mluvení určitě taky přijde, když tu pozoruju, jaký pokroky dělá za dobu, co k vám chodím, tak se určitě i to povídání rozjede;-)

    OdpovědětVymazat
  10. krásna a užitočná knižka a hlavne veľká pochvala Tebe, lebo sa mu úžasne venuješ, držím silno palce aby to bolo už len lepšie a lepšie! :-)

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...