úterý 17. ledna 2012

TESTY - AQ test

Psycholožka z PPP mi poslala testy, které se vyplňují při podezření na poruchu autistického spektra.
Tak se s vámi o ně dnes podělím.
Nemám zatím vyhodnocení, i když i to bych časem chtěla získat.
Tak zatím JEN pro informaci, na jaké otázky se tak asi odpovídá:


AQ test

AQ test – Kvocient autistického spektra (Baron-Cohen, 2001)

            Jednoduchá orientační metoda informující o riziku Aspergerova syndromu v adolescenci a dospělém věku.

Dejte do kroužku ANO, pokud s výrokem plně nebo částečně souhlasíte.
Pokud spíše nebo jednoznačně nesouhlasíte, zakroužkujte NE.


1. Raději dělám různé činnosti spolu s druhými než o samotě                           ANO     NE

2. Mám rád, když se činnost opakuje stále dokola stejným způsobem.            ANO     NE

3. Když se snažím si něco představit, snadno si vybavím  odpovídající obrázek           ANO     NE

4. Často se mi stává, že když mne něco zaujme, zapomínán na ostatní věci.     ANO     NE

5. Všímám si i slabých zvuků, které ostatní lidé ani nepostřehnou.                                ANO     NE

6. Často si všímám poznávacích značek na autech nebo podobných
      řetězců informací.                                                                                                 ANO     NE

7. Ostatní lidé mi říkají, že to, co jsem řekl, bylo nezdvořilé, i když
    já sám si myslím, že to zdvořilé bylo.                                                                       ANO     NE

8. Když čtu knížku, je pro snadné si představit, jak asi
    postavy vystupující v příběhu vypadají.                                                                   ANO     NE

9. Velmi mne zajímají datumy (letopočty).                                                                   ANO     NE

10. Je pro mne snadné sledovat rozhovor několika různých lidí ve skupině.      ANO     NE

11. Lehce se orientuji v sociálních situacích.                                                    ANO     NE

12. Všímám si detailů, kterých si druzí lidé nevšímají.                                       ANO     NE

13. Raději chodím do knihovny než na večírky.                                                           ANO     NE

14. Snadno si dokážu vymýšlet příběhy.                                                                     ANO     NE

15. Více mne přitahují lidé než věci.                                                                            ANO     NE

16. Mám velmi intenzivní zájmy a znervózňuje mne, pokud
      se jim nemohu věnovat                                                                                         ANO     NE

17. Rád si jen tak popovídám.                                                                        ANO     NE

18. Když mluvím, je pro ostatní těžké dostat se ke slovu.                                            ANO     NE

19. Fascinují mne čísla.                                                                                              ANO     NE

20. Při čtení povídek je pro mne těžké odvodit si záměry hrdinů příběhu.                     ANO     NE

21. Nečtu moc rád vymyšlené příběhy nebo romány.                                      ANO     NE

22. Těžko si dělám nové přátele.                                                                                ANO     NE

23. Vždycky si všímám způsobu uspořádání věcí (vzorečků apod.).                 ANO     NE

24. Raději chodím do divadla než do muzea.                                                   ANO     NE

25. Nijak zvlášť mi nevadí, pokud se naruší můj pravidelný denní
      program, rutina.                                                                                                   ANO     NE

26. Často se mi stává, že neumím pokračovat v rozhovoru a udržet
      plynulou konverzaci.                                                                                             ANO     NE

27. Snadno dokážu „číst mezi řádky“, když mluvím s druhými lidmi.                ANO     NE

28. Většinou se zaměřuji spíše na celkový obraz než na drobné detaily.                       ANO     NE

29. Nepamatuji se dobře telefonní čísla.                                                                      ANO     NE

30. Obvykle si nevšímám drobných změn situace nebo vzhledu druhých lidí.    ANO     NE

31. Poznám, že se člověk, s kterým mluvím, začíná nudit.                                            ANO     NE

32. Je pro mne snadné dělat více věcí současně.                                                         ANO     NE

33. Když mluvím po telefonu, nejsem si jistý, kdy je na mně řada, abych
      začal mluvit.                                                                                                         ANO     NE

34. Rád dělám věci spontánně.                                                                       ANO     NE

35. Obvykle pochopím pointu vtipu až jako poslední.                                      ANO     NE

36. Snadno poznám, co si druhý člověk myslí nebo co cítí z výrazu
      jeho obličeje.                                                                                                       ANO     NE

37. Když mne někdo přeruší, dokážu bez obtíží a rychle navázat tam,
      kde jsem skončil/a.                                                                                              ANO     NE

38. Jsem zdatný/á v nezávazných společenských debatách.                                         ANO     NE

39. Lidé mi často říkají, že mluvím pořád dokola stále o stejné věci.                ANO     NE

40. Když jsem byl/a malý/á, rád/a jsem si hrál/a s druhými dětmi různé
      fantazijní hry (hry „na něco“ obsahující předstírání)                                    ANO     NE

41. Rád sbírám informace o některých kategoriích věcí (např. typech aut,
      ptáků, vlaků, rostlin).                                                                                            ANO     NE

42. Je pro mne velmi těžké si představit, jaké by to bylo, být někým jiným.      ANO     NE

43. Rád pečlivě plánuji všechny činnosti, kterých se mám zúčastnit.                 ANO     NE

44. Mám rád společenské akce.                                                                                 ANO     NE

45. Obtížně odhaduji, jaké mají druzí lidé úmysly.                                                       ANO     NE

46. Nové situace ve mně vzbuzují úzkost.                                                                   ANO     NE

47. Rád se setkávám s novými lidmi.                                                               ANO     NE

48. Jsem dobrý diplomat.                                                                                           ANO     NE

49. Nemám dobrou paměť na data narození.                                                              ANO     NE

50. Je pro mne lehké hrát si s dětmi fantazijní, předstírané hry („na něco“)       ANO     NE



23 komentářů:

  1. Můžu se zeptat, kdy a kde bych přibližně mohla hledat výsledky? Mé odpovědi jsou v celkem zajímavé kombinaci...

    OdpovědětVymazat
  2. Niki, zkus mi napsat maila. Tohle bylo jen pro zajímavost. Pokud máš pochybnosti, obrať se na APLU, PPP nebo na nějakého psychologa.

    OdpovědětVymazat
  3. Nechme to být, je-li to takhle složité. Já odpovídala také jen pro zajímavost. :) Podezření nemám, ani nikdy neměla, jen jsem byla zvědavá, jak "zhruba přesně" na tom jsem. Díky za informace.

    OdpovědětVymazat
  4. Já jsem tenhle test někde dělala, bohužel už nevím, kde jsem na něj narazila. Ale pamatuji si, že zdravá populace má v průměru 18 bodů, Aspergeři mají v průměru 36 bodů. Bylo to ale děláno na malém vzorku lidí, někde na nějaké tuším vysoké škole.
    Petra

    OdpovědětVymazat
  5. Už jsem to našla, vyhodnocení je zde (dole na stránce) a je tam také odkaz s informacemi o tomto testu.
    Petra

    OdpovědětVymazat
  6. Já sem ten odkaz neumím dát... Jsou to stránky asperger na Slovensku.

    Vyhodnotenie:

    Odpovede „úplne súhlasím“ a „skôr súhlasím“ pri otázkach 2, 4, 5, 6, 7, 9, 12, 13, 16, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 26, 33, 35, 39, 41, 42, 43, 45, 46 ohodnoťte 1 bodom.

    Odpovede „vôbec nesúhlasím“ a „skôr nesúhlasím“ pri otázkach 1, 3, 8, 10, 11, 14, 15, 17, 24, 25, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 34, 36, 37, 38, 40, 44, 47, 48, 49, 50 ohodnoťte 1 bodom.

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj, mám na Aspergera podezření, u tohoto testu mi vyšlo 41 bodů. U dalšího testu, který byl podobný, mi vyšel kvocient Aspergerova syndromu 140/200 a kvocient, který říká, že autismus nemám, mi vyšel 38/200. Takže uvidíme, každopádně se mi na psychinu nechce, nemám dobré zkušenosti. Nevíš, jak co nejpřesněji zjistit, zda Aspergerův syndrom mám? Já mám totiž asi i sociofobii, takže by byla pro mě návšteva psychologa velice zneklidňující a asi bych zpanikařila. Ozvi se mi, prosím, na bilkova.lucie@centrum.cz . Děkuji, ahoj.

    OdpovědětVymazat
  8. ahoj, vyšlo mi 40 z 50, na AS mám podezření už déle, co s tím, ? za kým jít? co dělat? kdyžtak prosím na mail vonzino.m@centrum.cz děkuju

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj, u tohoto testu mi vyšlo 32 bodů, co to znamená ? Ozvětese mi prosím na → natusa.k@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  10. Anglická verze testu. Pasuje přesně na čeksé otázky
    http://aq.server8.org/

    OdpovědětVymazat
  11. já mám totiíž patnáct a minule šetnáct a sedmnáct jsem zdraváý a máma si nalhává moc těžkého autstu XDXD

    OdpovědětVymazat
  12. Tento test jsem dělala třikrát během tří měsíců a pokaždé mi vyšel výsledek 41 bodů... vím, co to znamená, ale jediná psycholožka v mém městě je nedostupná (na emaily nereaguje a telefony nezvedá) a do APLY se mi nechce za 3 a půl tisíce...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Odkud jste? Určitě není APLA jediná, která diagnostikuje autismus, i když je nejlepší.

      Vymazat
    2. Omlouvám se, jestli to píšu podruhé, mám tu trable s internetem. Jsem z Karlových Varů a našla jsem kontakt jen na jednu odbornici... a děkuju za milé komentáře na mém novém blogu :)

      Vymazat
  13. Dobrý den, v Karlových Varech dělá testy PhDr.Monika Kopárková. Aplu bych nedoporučovala názor můj a více rodičů je že Apla je výdělečný podnik na autistech.

    OdpovědětVymazat
  14. Zajímalo by mne jak takové testy probíhají u malých dětí můj vnuk má zatím jen podezření na autismus paní psycholožka nám ho nepotvrdila ale ani nevrátila teď k ní pojedeme s Danečkem podruhé protože nás chce vidět po půl roce aby viděla zda Daneček udělal nějaké pokroky a jaké jsou mu dva roky a je na úrovni tak jednoho roku někdy se mi jako autista jeví jindy zase ne nemá tu tendenci stavět věci do řady ale téměř nemluví většinou chodí po špičkám a až se unaví teprve chodí normálně a to jen chvilku velmi stěží navazuje oční kontakt ale pro změnu je docela poslušný tak nevím

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ve dvou letech je ještě malý, ale lze oslovit nějaké středisko APLA v okolí, udělají orientační test a mohou poskytovat Ranou péči. Já kontaktovala APLU ve 3 letech Jeníčka. Do té doby jsem si říkala, že je to kluk, že je pomalejší, že to je "normální" chování tříletého dítěte.... Ve dvou by nikdo diagnózu autismu dle mého dávat neměl (snad jen podezření), opravdu se děti skokově vyvíjí a malý může udělat ohromné pokroky a pod diagnózu PAS nespadat. Pracujte s ním povídejte rozvíjejte a věřím, že bude líp. Pokud za rok nebudete souhlasit s psycholožkou, můžete navštívit jiného odborníka...

      Vymazat
  15. A jaké jsou testy pro dvouleté ?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. http://auticekjenicek.blogspot.cz/2012/01/testy-dach.html

      Vymazat
  16. Hrozně mi na tomhle testu irituje to, že tam jsou negativně položené otázky, našla jsem anj verzi kde mi to tolik neštve, vyhodnocuje to samo a jsou tam 4 možnosti. Potřebuju 4 možnosti, na něco prostě 100% neodpovím a hrozně mi to pak zkresluje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můžeš sem prosím hodit ten odkaz, kde to je v AJ? Děkuji.

      Vymazat
  17. Dobrý den získal jsem 30 bodů, co to znamená??
    Děkuji za odpověď...

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...