pátek 2. září 2011

Neuropatie peroneálního a tibiálního nervu

Nedaří se mi.
Nic se mi nedaří.

Každým dnem si říkám, že už konečně napíšu něco pozitivního a ono to nejde.
Mám v sobě denně 3-4 Novalginy od bolesti, na noc Tramal.
Ani to kolikrát nestačí.
Po obědě jsem brečela bolestí. Tajně v ložnici, aby mě Jeník neviděl. Nechápe to.
Když mě chytne křeč a zkřivím obličej bolestí, Jenda říká: "Co to děláš? Nedělej to..."

Já, která jsem nikdy nebyla zvyklá brát léky od bolesti, jím 5 tablet za den...a ještě to nestačí.
Nic mě nebaví.
Nemám náladu na knihy, na křížovky, na ruční práce, nebaví mě ani blog....a to je co říct.
Měla bych nosit kompresivní punčochy, ale na tu bolavou si ani netroufnu to navléct, a tak denně bandážuji několika obinadly.

Ta bolest je příšerná.
Bolí mě lýtko, kotník, nárt, brní mi prsty, chytají mě křeče, je to jako bych měla v noze tisíc jehliček...nejde mi pohnout prsty levé nohy, nezvládám kroužky v kotníku....našlápnu jen na špičku nohy, nezvládnu nášlap na celé chodidlo, ani na patu. Necítím prsty... několikrát denně si na ně musím sáhnout, abych zjistila, že jsou teplé a prokrvené...
Bolí to, i když se ani nehnu.

Snažím se vydržet mezi léky na bolest 4 hodiny, ale moc se mi to nedaří.
Ke konci toho intervalu už nemůžu.

V pondělí jsem volala na neurologii, pan doktor mě objednal na dnešek.
Strávila jsem tam asi 1,5 h.
 Myslela jsem si, že mi poškodili jeden nerv pod kolenem při těch 2 zákrocích...a ono hned dva!

Někdo mi říkal, že bolest nervu je nejhorší, jaká může být.
Fajn. To jsem asi taky zjistila - "zlaté" porody, "zlatá" operace štítné žlázy....
Nic horšího jsem snad nezažila. A na tyhle bolesti prý neexistuje úlevová poloha.
Nevím, JAK si sednout, jak si lehnout, aby to nebolelo.

Když mě před 2 měsíci bolela záda, nemohla jsem sice ležet, ale mohla jsem alespon sedět. Ted nemůžu nic...at ležím, sedím - s nohou nahoře nebo dole, tak to strašně bolí.

Pan doktor mi dal nové léky, prý Novalgin je slabý.
Prognozu nedovede říct. Může to být lepší za 14 dnů nebo taky za rok. No nic.

Dostala jsem dnes:
DHC a Gabapentin...

Zatím to lepší není.
Všechno začalo tím, že pan doktor v nemocnici napíchl pod kolenem tepnu místo žíly a tou špatnou dírou krev tekla pod kůži, proto ten rozsáhlý hematom a 4 transfúze. Myslela jsem si, že to byla jediná komplikace a netušila jsem, že bude hůř.


Zprávu neurolog zakončil slovy:

Dg.: Neuropatie peroneálního a tibiálního nervu LDK jako komplikace ileofemorální flebotrombosy vlevo.
Peroneální nerv poškozen nejspíše ischemicky, tibiální nerv nejspíše v rámci kompartmentového syndromu při mohutném hematomu v měkkých tkáních po katetrizaci

Je mi líto, že nemůžu jít s dětmi ven, nemůžu s nimi jet nakoupit pomůcky do školy, je mi líto řvoucího Jeníka, kterému nemůžu vyhovět, když něco chce.... Je mi líto, když řve, že je tu moc lidí, ale já ty lidi okolo sebe potřebuju...
Mohu jen bezmocně přihlížet hádkám dětí a marně prosit, aby někdo vzal Jendu ven... Z křesla toho moc neovlivním... a tím bezmocnější si připadám...

Nevím, jak to ukončit, aby to nevyznělo příliš pesimisticky....
Tak co třeba takhle:
Někde jsem četla větu...
"Slzy očišťují srdce a utrpení zušlechťuje duši"...budiž mi to útěchou.

Omlouvám se za nepříliš optimistický článek.

Nezbývá mi, než věřit, že BUDE LÍP.

59 komentářů:

  1. nejsem odborník, ale jsou léky, které pomáhají speciálně při bolestech nervů, třeba trojklanného, možná by vám měli změnit medikaci na tu bolest

    zeptejte se lékařů

    pak existuje centrum pro léčbu bolesti, poradit se tam?

    s.

    OdpovědětVymazat
  2. Marci bože holka ty zkusíš víc jak kůň a nejhorší je, že ti nikdo z nás nemůže pomoci. Máš pravdu, že nervy je asi to nejhorší..například Andy by mohla povídat o zánětu trojklanného nervu. Vůbec si to nedovedu představit a vlastně ani nechci. jedině co můžu, je držet palečky a i pěstičky aby ti něco zabralo a bylo líp. Proč je osud k tobě tak nespravedlivej a nakládá ti pořád víc.....Někdy nad tím přemýslím i u sebe a to proti tobě se mám asi skvěle..sice mám mraky existenčních problémů, ale naštěstí všichni okolo mě jsou zdraví...Asi jsem musela být v minulém životě megera a ty taky jinak nechápu :-D. Pa a drž se holka..moc na tebe myslím ♥♥♥

    OdpovědětVymazat
  3. možná už vám něco lepšího dali, uvidíte
    s.

    OdpovědětVymazat
  4. S., zkusím vydržet s těmi novými léky...mám do neděle postupně navyšovat dávku, pokud se to nezlepší, tak centrum pro léčbu bolesti není špatný nápad, děkuju!

    Evíku, ještě že na minulé životy nevěřím. :-P

    OdpovědětVymazat
  5. Amelko,
    některá z děvčat má na netu motto:"Když chceš vidět duhu, musíš se smířit s děštěm"...to taky vystihuje tvoji neveselou situaci i když to je možná dosti mírné...příhodnější je to o čertu, co když otevře pr... s... na jednu hromadu. Promiň peorativ, ale na tebe se toho valí, že ta druhá varianta je asi příhodnější. Chudáku, jak tě utěšit? Třeba koukni ke mně na blog, mně se taky letos "daří", ale teď mám světýlko na konci tunelu...bratr má týdenního syna. A já díky tomu přemýšlím víc o tom zázraku, nežli o svých bolestech. Narodil se z pomocí kleští...kdo ví, co nás čeká....
    Držím pěsti a myslím na tebe,jako spousta hodných lidiček odtud z blogu. A to by bylo, aby nebylo líp!!!
    Ahojky Radka

    OdpovědětVymazat
  6. Vydrž prťka vydrž...víš, co mi přijde legrační? Jak píšeš léky od bolesti, to je zvláštní, to se říká u vás, to od místo na?:-)

    OdpovědětVymazat
  7. Hele, Praštěná trojmatko (to zní hezky), léky na bolest, proti bolesti, od bolesti...není to jedno? :-P
    Hlavně, že nějaké jsou. :-P

    OdpovědětVymazat
  8. Jasně, jen mi to přišlo zvláštní, díky svému muži jsem slyšela už spouustu jinotvarů, tenhle jsem ještě neznala;-)milá seriózní trojmatko :-D

    OdpovědětVymazat
  9. Marci, myslím na tebe, ať je líp a hlavně, ať máš trochu lepší náladu, léky zaberou a můžeš se věnovat něčemu, co tě bude bavit...

    OdpovědětVymazat
  10. Marci moc ti přeji aby bylo líp,každý den na tebe myslím,modlím se za všechny a držím palce..Alespoň ti snad pomůžou malinko zapomenout tady ty povzbudivé komentíky....drž se bude líp neboj se!!!

    OdpovědětVymazat
  11. K tomu závěru článku:
    Někde jsem slyšel a nebo snad četl, že utrpení lze obětovat za něco. Upřímně řečeno: JÁ TOMU NEROZUMÍM!!! Považuji každé lidské utrpení za zbytečné! Kdyby nám Bůh chtěl něco říct, najde si i jiný způsob, než zrovna bolest. Na neštěstí tohohle světa máme asi nějaký podíl všichni, ale ten tvůj mi připadá opravdu maximální! Nevím, co ti napsat víc. Budu se modlit a ty to zkus nějak vydržet, i když si sám nedovedu představit, jak bych to snášel já.

    OdpovědětVymazat
  12. Ehm bolest je jaksi signál, že se blížíme k mezi použití...těla, duše,atd...

    OdpovědětVymazat
  13. Vydrž. Bolest posiluje ducha. Je těžké k tomu cokoli říci, protože nikdo nedokáže zcela pochopit druhého s jeho ranami. Ale každá myšlenka má sílu a na tebe myslí spousta lidí ;-)

    OdpovědětVymazat
  14. To je mi tě upřímně líto. Když jsem viděla tu poslední fotku, ta lístost ze ještě znásobila. Kdyby to byla jen bolest, ale tebe ještě ničí ta bezmoc, cokoliv udělat. Před pár lety jsem měla zánět šlach, nosila jsem také kompresivní punčochy, polykala hrsti prášků, měla z toho rozhozený žaludek a trvalo to neskutečně dlouhou dobu.
    Myslím na tebe, držím palce, aby se to konečně zlepšilo. A pokud máš potřebu plakat, plač - ony ty slzy odplaví kus bolesti.

    OdpovědětVymazat
  15. Amélie, sama jsem před 20ti lety prožila podobná muka.Neuralgická bolest je opravdu nesnesitelná!Hlavně v noci.
    Pro vaší lepší lečbu,by bylo lepší nestonat doma.Moc a moc na Vás myslím, vydržte, vydržte!!!Jenže, ono se to dobře radí...

    OdpovědětVymazat
  16. Já sice nemám tak velké bolesti jako ty, ale po tom co jsem se odstehoval od zeny, která si vytvorila na prásky na bolest závislost, uz prásky dva mesíce neberu. Soustredím se na bolest a ta po chvili sama vyplyne. Kupodivu to tak funguje, aspon u mne.
    Posíl´m ti ten muj "prásek":)

    OdpovědětVymazat
  17. Je mi moc lito, jak mizerne ti ted je. Ale ver, ze zase bude lip. Uvidis. Ted bojuj, jsi statecna, moc na tebe myslim a drzim pesti. =)

    OdpovědětVymazat
  18. malkiel.blog.cz3. září 2011 v 1:08

    Sákryš, ženská, co tebe všechno nepotká. Já už mám za sebou hodně pátků života, nikdy jsem nebyl operován, v nemocnici jsem za svůj život strávil pouhý den, moje nejhorší nemoc je chřipka, kterou mám tak jednou za deset let a po přečtení tvých řádků se za to úplně začínám stydět.

    OdpovědětVymazat
  19. Amelie vytrpěla jsi si až až. Když vidím ty léky - mám o tebe strach ještě větší! Sama určitě víš, že je lepší od takových silných léků pryč - ale v současné době tě drží nad vodou, chápu! Moc na tebe myslím, držím ti palce a vím, že ti sluníčko bude přinášet den ode dne lepší a lepší dny s menší až uplně ztracenou bolestí! Moc ti držím palce - nejsi sama, jsem tu s tebou a pro tebe! Ostatně jak tak čtu - je nás tu hodně, a to ti určitě sílu dodá! -:)

    OdpovědětVymazat
  20. Před rokem jsem si zažila proti tobě zanedbatelnou bolest - krmím Péťu v náručí a i když má jen 18 kg,tak mi hlavou tlačí na ruku.Asi se mi tam taky skřípl nějaký "nervík".2 dny jsem nespala,nejhorší to bylo v noci,úleva žádná,ať jsem ležela,seděla,stála (viset jsem naštěstí nezkoušela), ruku jsem polohovala jak se dalo a nic, běžné léky nezabíraly.Pak se to asi naštěstí uvolnilo samo.Takže když si představím,že to máš několikanásobně horší,je mi za tebe úzko.
    Pomoc nemůžu,ač bych ráda, tak snad jen budu držet všechny palce,aby léky zabraly.A aby ti bylo konečně líp, po těle i po duši.
    Jitka

    OdpovědětVymazat
  21. Ach jo:-( moc přeju, ať ti je brzy líp! Holka, drž se!

    OdpovědětVymazat
  22. Marci, najednou nevím co napsat. Snad jen takovou věc, která není moc povzbuzující asi: co Tě nezabije, to Tě posílí. Mně tohle povzbuzovalo v nejtěžších chvílích. Kdyby člověk nedopadl na dno, nemá se od čeho odrazit. Tak šup, holka, honem do toho!!!!! Bude líp! Tina

    OdpovědětVymazat
  23. Alespoň na dálku posílám podporu a věřím, že brzo budo líp. Držte se. Lenka

    OdpovědětVymazat
  24. Marcelko, holka zlatá, co ti napsat. Teď si tedy "užíváš"! Mám trochu zkušenost s cévními obtížemi a kdyby to jen trochu šlo, zkus tu punčochu. Je to jako oblékat se do hadice, ale nožce by se v ní mohlo hodně ulevit.
    A ty léky, už Novalgin je hodně silný, asi by opravdu chtělo odborníka na bolest.
    Myslím na tebe, aby bylo brzo líp! Drž se, pa Helena

    OdpovědětVymazat
  25. Jana: Amělie vydrž.
    Ráda čtu Tvůj blog,mám také malého syna,bohužel se také v poslední době "užívám"
    Z ničeho nic mi naskočily šílené jaterní testy,bolesti břicha a doktoři nevědí co mi je!Že se sama o syna nepostarám nemusím ani psát.Nevím,co se mnou bude dále,jsem unavená,sotva lezu a diagnoza není!Byla jsem 3 dny v nemocnici,kde mi dávali jen silné léky na bolest,nevěděli co se mnou.Jaterky stále moc vysoké.Tak mě zase pustili a ležím doma.Depka jak blázen.
    Jen aby jsi věděla,že v tom nejsi sama...Jana

    OdpovědětVymazat
  26. Jani, to zní taky hrozně. Kdyby sis potřebovala někdy popovídat, svěřit se, klidně napiš mail - je pod profilem na blogu. Držím Ti palce, aby jsi byla brzy v pořádku!

    OdpovědětVymazat
  27. Bože děvče, je mi Tě líto. Znám, co je bolest nervů. Začíná to kolem 22. hodiny a pokud to končí, tak až ráno.Zažila jsem to při vyhřezlé a následně masérem ulomené ploténce.Přes den se to s léky dalo ještě vydržet ovšem večer jsem bolestí vyla jako pes.Nakonec jsem skončila na operaci. Od té doby mám pokoj.Momentálně se potýkám s boletí paty, která stojí taky za to a aby toho nebylo málo, včera jsem sebou řízla v kuchyni a narazila jsem si tu druhou hohu v lýtku tak, že se podobá Tvé noze. Jedna velká modřina a chůze je téměř nemožná.Ploužím se bytem jak stará žebračka.Nohu si mažu koňskou mastí, ale nic nepomáhá. No ale mohlo to dopadnout hůř, zdá se, že kostičky mám ještě pevné.

    OdpovědětVymazat
  28. Jejda, Jitko, Ty si taky užíváš. Snad Ti bude brzy líp. Buď na sebe opatrná, zdraví máme jen jedno...
    Líbí se mi jedno čínské přísloví: Zdravý člověk má tisíce přání, nemocný jen jedno...ZDRAVÍ! A je to pravda.

    OdpovědětVymazat
  29. Jak ráda bych ti nějak pomohla! Já si před třemi roky, natáhla sval ve stehně, byla to bolest jak kdyby mi rvali maso z nohy, taky prášky nezabíraly a týden jsem brečela a nemohla si ani dojít na záchod. Ty urputné bolesti začaly druhý týden pomalu polevovat a dnes už na to jen s děsem vzpomínám. Moc ti přeji, aby se tvůj stav začal aspoň trochu lepšit a našla jsi úlevu z těch hrozných bolestí. Musíš už být úplně vyčerpaná. Myslím na tebe.

    OdpovědětVymazat
  30. Marcelko myslím na Tebe a držím palce.
    Mě v krizích držela na vodou věta :

    " všechny sračky světa musí jednou skončit a bude lépe ".

    OdpovědětVymazat
  31. Já jako ateista si tedy nemyslím, že bolest posiluje ducha, ale naopak dovede zhuntovat tělo a pěkně se zavrtat do mozku. Teprv až po vyléčení může mít vliv na náhled na život.
    Takže Ti Amelko moc přeji,ať už nemáš slzičky, ať ta mrška bolest ustoupí co nejrychleji, ať se Ti uleví a dostaneš chuť zase něco číst, psát blog, luštit atd.
    Držím Ti pěsti a posílám hojivé pohlazení.

    OdpovědětVymazat
  32. Chtěl bych pomoc či poradit, ale nevím jak a co poradit. Tak jen držím palce

    OdpovědětVymazat
  33. Taky mi vždycky přišlo jako fráze, když si lidi přáli hodně zdraví. Pak jsem byla sama nemocná,bála jsem se jako malé dítě a brečela večer do polštáře ať už to skončí... Od té doby mám zdraví na prvním místě. Amélie, ta bolest určitě přejde a zase bude svítit sluníčko!!! Nejste v tom sama. Možná pomůže se z toho vypsat, postěžovat si... Máte spoustu přátel, co drží palce!!!! Lenka

    OdpovědětVymazat
  34. Ach jó,holka!!!!!
    Pomoci ti neumím,bohužel ani poradit jak si ulevit od bolesti.Je mi líto,že krom jiných trablů musíš prožívat ještě tohle...
    Přeju ti,aby bolest povolila a bylo už jenom líp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpovědětVymazat
  35. Tak jsem se před obědem psala s komentářem a nevidím ho tady. Takže to teď zkrátím, jen na přání toho, aby se ti ulevilo od těch urputných bolestí, které pořád tak trápí. Nemusíš hned běhat jako srnka, ale z těch bolestí už musíš být cela umordovaná. Držím palce a myslím na tebe.

    OdpovědětVymazat
  36. Milá Amelie, jsem moc ráda, že už jste doma mezi svými, ale moc mě mrzí , s jakými bolestmi se musíte ještě prát a nikdo neví, jak dlouho bude trvat zlepšení. Moc a moc držím palčeky, ať to řpijde co nejdříve a vám se uleví.Držte se!!! Linda

    OdpovědětVymazat
  37. Moc Vám přeji, aby jste byla zase zdravá a v pořádku.Musíte hodně spát a odpočívat.
    Ale ono se to lehce píše ,já vím...
    Myslím na Vás.Přeji pěkné dny.Lama

    OdpovědětVymazat
  38. Milá Amélie! Ty máš ale opravdu očistec na zemi! Snad už nemůže ani být hůř, MUSÍ se to už začít všechno lepšit! Musíš také v to věřit, já vím, že to vypadá jako fráze, ale sami doktoři říkají, že víra v uzdravení je 50 % úspěchu! Tak do toho! My všichni, tví blogoví přátelé, ti držíme pěsti, abys měla víc štěstí!

    OdpovědětVymazat
  39. Ahoj Marci, já věřící jsem (tak nějak po svém), ale naprosto souhlasím se slovy Mutila. ...Jinak i já přeji, at' se Ti brzy uleví. A na vztekající a křicící děti kašli, oni to přežijí, mysli na sebe. PS. ... je dobře, že se u Vás motají lidé, kvůli kterým Jeník vyvádí...Díky Bohu za ně.

    OdpovědětVymazat
  40. Přeji hezké sobotní odpoledne.Děkuji za vaší milou návštěvu na mém blogu.četla jsem si vaše příspěvky a prohlížela fotografie-no držím pěstičky aby vám bylo co nejdříve lépe a byla jste fit jako rybička.Sama osobně vím jak je nejdůležitější zdraví.Já jsem před 5 lety prodělala těžkou boreliozu, při které mi ochrnula ruka-mám trvalé následky ale práci zvládám jen musím být mnohem opatrnější.A můj milovanej manžel díkybohu minulý rok porazil rakovinu lymfatického sistému-sice není úplně vyhráno .bude ted kritických 5 let, ale my pevně věříme že bude všechno v pořádku.Takže vám opravdu od srdíčka přeji uzdravení, protože jak vidím a čtu staráte se o synka který má autismus.Tímto vás neskonale obdivuji a smekám , jak to všechno zvládáte.Mějte se moc krásně

    OdpovědětVymazat
  41. Gabapektin jsem brala několik let a moc mi pomohl.Ale měla jsem zase něco jiného,neuropatii nebo taky syndrom neklidných nohou.Po něm jsem alespoň věděla co je to spánek.Vždy jsem tím trpěla na dialýze,teď po transplantaci mám klid.Takže budu přát,aby Vám také zabral a ulevil.Snad se vám už brzy obtíže trochu zmírní a bude líp.Držte se!!!!!

    OdpovědětVymazat
  42. Amelie, i já na tebe moc myslím a držím palce, aby se vše co nejdřív v dobré obrátilo. Lékům moc nerozumím, ale ze zkušenosti vím, že by se neměly léky na bolet (a nejen ty) kombinovat, protože se někdy jejich účinky vylučují a bolet tím pádem přetrvává. Tak doufám, že ti pan doktor naordinoval vše správně.
    Drž se, moc na tebe myslím!!!

    OdpovědětVymazat
  43. Amelie, drzte se!!!
    Uz MUSI byt lip!!

    OdpovědětVymazat
  44. Ahoj, dostala jsem se na tvůj blog náhodně. Nevím, co ti napsat, co by pomohlo. Jen jsem si při čtení tvého článku vzpoměla na dobu, kdy jsem měla zánět ostruhy na obou nohou. Tak mi to nejdřív ošetřovali ultrazvukem, pak ozařovali, nepomohlo. Tak mi moje paní doktorka půjčila domů masážní strojek. A já si ten zánět podráždila natolik, že jsem se nemohla nohou dotknout prro bolest. Prý jsem si tím masírováním a ozařováním podráždila nervy v chodidle. A pomohl mi na to tenkrát obyčejný hořčík v tabletách. Ne sice hned, ale pozvolna. Tohle co máš ty, bude určitě něco jiného, ale prý hořčík obaluje poškozené nervy a ty se pak mohou snáze zotavit. Nevím, jestli ti to pomůže, ale za napsání nic nedám. Držím ti palce, aby bylo líp. Vidím, že toho máš na sebe hodně i s dětmi, já taky měla, i když něco jiného než ty.

    OdpovědětVymazat
  45. Majko, děkuji za komentář i za radu. Hořčík beru 3x denně. Chytaly mě do té bolavé nohy křeče... na křeče to zabralo...

    VŠEM DĚKUJI za komentáře, za milá slova, za povzbuzení...Těším se, až mi bude líp a já začnu psát zase o autismu. :-)

    OdpovědětVymazat
  46. Milá Amelie,moc přeju aby bylo líp...naštěstí podobné zkušenosti nemám a tak ani neporadím... jen přeji ať je líp a můžete se zas s radostí věnovat dětem a hlavně Jeníkovi...jsou to holt věci se kterými člověk vůbec nepočítá a oni se objeví když to člověk nejmíň čeká.
    Přeji výdrž a co nejmíň bolestí. Lucie.

    OdpovědětVymazat
  47. Marci,tak to peklo bolesti,kterým si právě procházíš si dovedu živě představit. Taky tvrdím,že raději znovu 3 rodit než jeden poškozený nerv.:-( Nezabral mi ani Tramal,Tramadol ani Zaldiar ani nic dalšího.Brnění trochu zmírnili injekce vit.B. Prý to napomáhá hojení poškozeného nervu. Nevím,jestli by to moholo i tobě. Každopádně bolest určitě ustoupí,jen to chce čas a vydržet. Je to hrozné čekání,já vím,ale jednou to opravdu přejde a bude zase pomalinku líp.Přeju,aby to bylo v tvém případě co nejdříve.
    Andrea

    OdpovědětVymazat
  48. Milá Amélie, myslím na tebe děvče, snad nové léky zaberou, držím pěsti, ať ta bolest přejde, drž se a vydrž... Květa

    OdpovědětVymazat
  49. Chudáčku :-(((( Takového utrpení ... DRŽ SE

    OdpovědětVymazat
  50. :-( Chjo...to je mi moc líto. Držím ti palce, jsi statečná, ale musí to být hodně těžké..:-( Měj se co nejlíp, ať nové léky zaberou!!

    OdpovědětVymazat
  51. Myslím na Vás aspoň na dálku, držte se. Jste statečná žena.
    Majka

    OdpovědětVymazat
  52. Držte se,ať je co nejdřív líp a potvora bolest odejde co nejdřív pryč!!!!!!

    OdpovědětVymazat
  53. Milá Amélie,
    je mi líto, že máš takové trápení. Neuropatické bolesti dobře znám, protože vedu odbornou poradnu pro chronické obličejové bolesti (hlavně neuralgie trojklanného nervu a jiné neuropatické bolesti). Gabapentin je skvělý, účinek nastupuje většinou během tří dnů. většinou bývají ale pacienti poddávkováni - nevím, kolik bereš. Účinná bývá průměrná dávka 1200 - 1600mg, maximální 2400 - 3600mg (to se liší podle různých studií). Bývá snášen dobře. Novalgin na tohle nezabere - spíš Tramal (ten ale rozumně, snadno se ním předávkuješ). Chci ti ale dát jednu radu, která je právě teď aktuální. Prokazatelně antineuralgický účinek mají plody černého bezu, takže pokud jenom trochu věříš bylinkám, pošli holky na bezinky. Extrakt se "dělá" sám macerací v alkoholu. Pokud bys měla zájem, někde bych možná vylovila recept. Pokud by bolesti přetrvávaly ve stejné míře, žádej o převedení do ambulance pro léčbu bolesti a prodiskutuj možnou léčbu quatenzou (= 8% capsaicin). Je to teď velká "novinka", opět na přírodní bázi, primárně určené pro diabetické neuropatie kdekoliv v těle. A abych nezapomněla, obligátně předepisuji tricyklická antidepresíva typu Anafranilu. Já vím, jsou to "drijáky", takže raději SR formu, ale mají mnohem větší analgetické účinky než antidepresíva nových generací. No a nakonec - co fyzioterapie, TENS aj. elektroterapie?
    Držím palce!! Hodně zdraví! Dáša H.

    OdpovědětVymazat
  54. Milá Dášo, pod profilem mám mailovou adresu. Můžeš mi MOOOC prosíííím napsat mailík? Gabapentin mám 300mg 3x denně jednu tabletku, tedy 900 mg za den. DHC jsem měla 1/2-0-1/2, dnes jednu ráno a jednu večer. Nebrečím už bolestí, ale je to tak na hranici snesitelnosti. Nic nedělám a stejně to bolí. Tramal sice doma mám, ale nevím, zda se k tomu může přidat nebo ne, tak ho raději neberu. Děkuji Ti za radu.

    OdpovědětVymazat
  55. Holt každý článek nemůže překypovat optimismem. ještě bych dodala: doktoři nemusí vědět vše a prášky nejsou jediným řešením :-)

    OdpovědětVymazat
  56. Milá Amélie, stejně jako ostatní Vám děsně moc, opravdu strašně moc držím palce, ať už se Vaše trápení začne lepšit. Snad Vám aspoň malinko pomůže, že na Vás tolik lidí v dobrém myslí. Prosím Vás ale, buďte asertivní a nenechte se lékaři odbýt, trvejte na tom, že potřebujete algiatrické vyšetření, Vy ho opravdu potřebujete, nemůžete se nechat trápit. (Ani antidepresivům bych se osobně nebránila, často pomůžou přenést se přes to nejtěžší období a mnohá nejsou vůbec návyková, nemusíte je brát navždy.) Neříkám, že léky jsou řešení pro vše, ale pomoci dovedou a zejména od FYZICKÉ BOLESTI a tou momentálně trpíte. Od toho tu jsou. Další dávku spirituality od bolesti nečekejte, jednak jste spirituální ažaž (to myslím zcela neironicky) a jednak už další bolest NEPOTŘEBUJETE. Držte se. Myslím na Vás. Kateřina

    OdpovědětVymazat
  57. Moc držím pěsti a přeji uzdravení!

    OdpovědětVymazat
  58. nalpíši ti mail.o těch nervech už vím svý!

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...